Vítáme v ASCOPA další nové členy!
ASCOPA se rozrostla o nové členy z řad institucí i jednotlivých profesionálů působících v komunikaci a public affairs. Někteří z nich byli s námi spojeni již dříve, nyní však vstupují v rámci institucionálního členství spolu se svými kolegy. Jejich zapojení posiluje naši komunitu a přináší další příležitosti pro spolupráci i sdílení odborných zkušeností. Děkujeme za projevenou důvěru.
Vojtěch Bílý
Ministerstvo zemědělství – Tiskový mluvčí
Na Ministerstvu zemědělství působí desátým rokem, od roku 2018 v pozici tiskového mluvčího. Patří tak mezi nejdéle sloužící mluvčí ministerstev. Komunikoval řadu krizových témat, od výskytu ptačí chřipky a dalších nemocí zvířat, přes zemědělské protesty až po povodně. Před nástupem na ministerstvo pracoval v regionálních médiích.
Karla Mráčková
Ministerstvo zemědělství – Zastupující tisková mluvčí
V minulosti působila jako redaktorka a moderátorka zpravodajství TV Nova a iDNES.cz, pět let vedla odbor komunikace a PR České zemědělské univerzity v Praze. Dlouhodobě se věnuje strategickému PR v komerčním a veřejném prostoru, krizové komunikaci a popularizaci odborných témat.
Lucie Kahánková
Ministerstvo zemědělství – Social media manažerka
Lucie Kahánková aktuálně působí jako social media manažerka na Ministerstvu zemědělství. Na FF a FSV UK vystudovala politologii, kterou při své profesi využívá v marketingu, přičemž její hlavní specializací jsou sociální sítě ve veřejném sektoru. Právě v této oblasti má zkušenosti také z Ministerstva životního prostředí nebo DigiKoalice, platformy Ministerstva školství zaměřené na propojení světa škol a ICT v digitálním vzdělávání
Marie Petrovová
Allianz – Tisková mluvčí
Marie Petrovová je od roku 2021 mluvčí Allianz. Předtím působila jako rozhlasová novinářka, byla ředitelkou komunikace a tiskovou mluvčí v Komerční bance a GE Money Bank. Dva roky řídila vzdělávací společnost Top Vision. Zaměřuje se na vzdělávání a koučink v oblasti komunikačních dovedností, moderuje akce.
Kateřina Pavlíková
Allianz – Specialistka komunikace
Kateřina Pavlíková je od roku 2017 součástí týmu komunikace Allianz, kde se zaměřuje na interní a externí komunikaci a správu sociálních sítí. S nadšením se věnuje inovaci přístupů a propojení lidí skrz nové kanály, což jí umožňuje efektivně sdílet informace a posilovat vztahy. Předtím získávala cenné zkušenosti v České televizi, Coca-Cole a Hospodářských novinách. Od roku 2019 je členkou ASCOPA.
Eva Češpiva
Státní zemědělský intervenční fond – Ředitelka Odboru komunikace a tisková mluvčí
Eva působí v oboru komunikace více než dvacet let. Od roku 2023 zastává pozici ředitelky Odboru komunikace a tiskové mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF). Svoji profesní dráhu zahájila v redakci National Geographic. Následně působila na pozicích v oblasti public relations a public affairs, mimo jiné v agenturách – Kingmakers a FleishmanHillard, v CzechTourism, SŽDC, ČSSD a tři roky také jako PR manažerka a tisková mluvčí europoslanců v Evropském parlamentu. Specializuje na mediální, marketingovou a politickou komunikaci. Působí rovněž jako lektorka komunikačních dovedností a mediálních tréninků. Je mnohaletou členkou ASCOPA a porotkyní prestižní soutěže Zlatý středník.
Jakub Lavrenčík
Státní zemědělský intervenční fond – Vedoucí Oddělení komunikační podpory
Jakub se už přes dvě dekády pohybuje tam, kde se potkává firma se zákazníkem – v kontaktních centrech, kde záleží na tom, jak se věci řeknou, a hlavně jak rychle a s jakým výsledkem, kde je hlavním cílem, aby zákazník odcházel spokojený (nebo aspoň méně naštvaný). Pracovní zkušenosti začal sbírat ve společnosti UPC, následně ve Veolii, kde vedl kontaktní centrum a staral se o kvalitu služeb. Později se podílel na projektech pro ČEZ, odafone, O2, mBank, Home Credit nebo Asklepion. Od roku 2022 pracuje jako vedoucí Oddělení komunikační podpory Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF).
Kateřina Ratajová
Státní zemědělský intervenční fond – Ředitelka Odboru administrace podpory kvalitních potravin
Kateřina vystudovala mediální a komunikační studia na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Pro obor se nadchla už na vysoké škole. Při studiu začala pracovat v regionální reklamní agentuře, následně se přesunula na klientskou stranu. Od roku 2010 se věnuje propagaci a komunikaci značky Regionální potravina. Od roku 2018 je ředitelkou Odboru administrace podpory kvalitních potravin ve Státním zemědělském intervenčním fondu, kde má na starosti projekty spojené se soutěží o značku Regionální potravina a kampaně na podporu kvalitních potravin, biopotravin a ekologického zemědělství.
Markéta Miková
Freelancer – Konzultantka strategické komunikace
V oblasti strategické komunikace a public relations působí od roku 2002. Začínal v AMI Communications, následně přešla na in-house pozici v mezinárodních poradenských realitních firmách King Sturge a JLL. Od roku 2017 je na volné noze a specializuje se na realitní trh. Pracuje pro realitní developery, investory a poradce.
Milan Kosař
Škoda Transportation – VP Marketing & Communications
Ve Škoda Group působí od roku 2019, na pozici Vice President Marketing & Communications. V oboru marketingu a komunikace má přes 15 let zkušeností z českých i mezinárodních firem. Před příchodem do Škodovky vedl marketing Samsungu pro Česko a Slovensko, působil i ve Skupině ČEZ. Energie čerpá aktivně, protože věří, že když člověk zvládá výzvy ve volném čase, lépe se mu zdolávají i ty pracovní.
Jan Švehla
Škoda Transportation – Head of Group Communications
Má pod palcem globální obraz Škoda Group, kde působí od roku 2020. Zároveň zastává roli tiskového mluvčího. Řídí mediální vztahy, marketing i HR komunikaci napříč trhy. V oboru se pohybuje od roku 2012, zkušenosti sbíral mimo jiné v Ogilvy. Je držitelem ocenění z PR Awards za kampaně pro MONETA Money Bank (2016), Uber a Samsung (2019). A když zrovna nekomunikuje, šermuje – doslova.
Tereza Hladíková
Škoda Transportation – Communications Specialist
V komunikačním týmu Škoda Group je od roku 2022. Stará se o sociální sítě, tvoří tiskové zprávy i reklamní kampaně. Baví ji hledat způsoby, jak mluvit o technice srozumitelně a s lehkostí. Předtím se věnovala komunikaci v oblasti cizinecké problematiky na Ministerstvu vnitra.
Michaela Studená
Communication Lab – Managing Parter
Michaela Studená se PR věnuje od roku 2011. V roce 2015 spoluzaložila Communication Lab spolu s Jiřím Ďurovičem a Janem Skalníkem. Agentura má ve svém portfoliu lovebrandy, jako je Meta, Westinghouse, Swappie a mnoho dalších. V roce 2022 spoluzaložila iniciativu Pod svícnem, která se věnuje problematice domácího násilí.
Michaela je držitelkou několika ocenění včetně Vogue Leaders – Nejvlivnější žena v oblasti CSR a charity, Osobnost PR Zlatého středníku 2025, 2. místo Top ženy Česka, Objev roku v anketě Podcast roku a několik výher pódiových umístění v oborových soutěžích.
Jan Skalník
Communication Lab – Partner
Vedle Commlabu působí Honza jako Managing Partner sesterského Social Networks Labu. Zaměřuje se produktovou a korporátní komunikaci s přesahem do sociálních médií. Agenturní zkušenosti předtím sbíral v Rubikon PR (Antenna Group) či Manage Social (Ewing). Podílel se mj. na kampaních Woltu (oceněno Effie a Zlatým středníkem), Facebooku, CTP, Magistrátu hlavního města Prahy, Ekonomických staveb, Hally či UMPRUM.
Jakub Drobec
UNIQA Management Services – Ředitel brandu, marketingu a komunikace
Jakub je ředitelem brandu, marketingu a komunikace v UNIQA Česko a Slovensko. Má více než 20 let mezinárodních zkušeností z marketingu, které sbíral ve firmách jako Generali Germany, Google EMEA či Amazon Germany. V Generali vedl marketingové týmy ve třech zemích (Slovensko, Turecko, Německo) a transformoval je na efektivní, zákaznicky orientované jednotky. Podílel se také na významných Big Tech a internacionálních projektech v oboru pojišťovnictví. Po deseti letech v zahraničí se vrátil domů, aby podpořil rozvoj UNIQA, která dnes nabízí nejen pojištění, ale i komplexní finanční služby. Jakub propojuje marketing s tvorbou produktů, distribucí a klientskou zkušeností, aby posílil značku napříč všemi klíčovými oblastmi.
Veronika Hešíková
UNIQA Management Services – Tisková mluvčí
Veronika působí jako tisková mluvčí finančního domu UNIQA, kde se zaměřuje na mediální komunikaci a strategii neplaceného obsahu. Přináší bohaté zkušenosti z veřejného i soukromého sektoru. Vedla oddělení komunikace Ministerstva pro místní rozvoj, kde měla na starosti mediální vztahy, interní komunikaci i tvorbu komunikačních strategií. Působila také jako redaktorka zahraniční redakce České televize, kde zpracovávala mezinárodní i domácí dění pro pořad Události a zpravodajský kanál ČT24. Zkušenosti získávala i v zahraničí, například v izraelské technologické firmě Cycurity, kde řídila marketingový tým a podílela se na strategických výstupech v oblasti business intelligence.
Marie Hodačová Šimonovská
Tchibo — Senior Communication Manager CZ/SK
Marie Hodačová Šimonovská působí v oblasti PR více než 20 let. Své profesní zkušenosti získala v menších PR agenturách, kde se věnovala především sektoru stavebnictví a bydlení. Od září 2024 pracuje ve společnosti Tchibo. Zde začínala na pozici PR Specialist se zodpovědností za realizaci produktového PR pro Českou republiku a Slovensko. Od 1. října 2025 vede oddělení komunikace Tchibo z pozice Communication Manager CZ/SK.
Martina Svitáková
Crest Communications – Account Executive
Světem komunikace a PR proplouvám třetím rokem. Možná, že ani ryba ve vodě se necítí tak dobře jako já v tomhle rybníčku. Na práci píáristy se zároveň umím díky svému novinářskému vzdělání a redaktorské praxi koukat taky z té druhé strany barikády. Chci se učit od nejlepších a členství v ASCOPA mi připadá jako skvělá příležitost, jak tomu jít naproti.